Utazás

Visegrád, Szentendre, Göd

Mivel idén nem mentünk külföldre nyaralni, elég sokat utaztunk az országon belül — rám még vár egy székesfehérvári látogatás Revánál a jövő héten, de az első beszámolóhoz már épp elég anyag összegyűlt.

Elsősorban Budapesthez közeli helyeket kerestünk, így kötöttünk ki Visegrádon, Szentendrén és Gödön.

Visegrádra én vezettem, és néhány kisebb szívrohamot leszámítva simán megérkeztünk a Fellegvárba — Nagymaros felől kicsit jobb állapotúnak tűnik, mint amilyen valójában. Egyfelől igazán várszerű volt, és nagyon szép környezetben van, a kilátás is gyönyörű, ugyanakkor hihetetlenül lerobbant a hely. A fa elemek gyakorlatilag oszlásnak indultak, a kiállítások semmitmondóak (mind anyag, mint kiírások tekintetében), az utolsó alapos takarítás pedig valószínűleg úgy tíz évvel ezelőtt történt, a viaszfigurák sötét ruháján szó szerint kupacokban áll a por.

Ezek után a királyi palota kellemes meglepetés volt: a kert gyönyörű, látszik, hogy ápolják, és a kiállítások is sokkal színvonalasabbak. A belső helyiségeket különböző koroknak megfelelően rendezték be, az Oroszlános-kút és a Herkules-kút replikája pedig megteremti a hangulatot.

A Reneszánsz Étteremben ebédeltünk, fantasztikusan jó hely, a teraszukról belátni az egész Dunakanyart, és közvetlenül a Salamon-torony alatt fekszik — utóbbiba sajnos már nem tudtunk bemenni, mivel elebédeltük az időt, de a kertje nagyon vonzó, és innen is érdemes készíteni pár fényképet.

Összeállítottam egy videót a képeinkből, ha valaki esetleg kedvet kapott hozzá. 🙂 Jól éreztük magunkat, és mivel augusztus 20-án mentünk, mindenhová ingyenes volt a belépés. A parkolás a várnál fizetős, a városban azonban ingyenes, és elég nagy távolságok vannak, úgyhogy szerintem érdemes kocsival menni.

Szentendrén jóval rövidebb időt töltöttünk, bár ott is rengeteg a látnivaló. Budapestiként kicsit röhejes, de én korábban nem jártam a városban, úgyhogy számomra újdonság volt az óvárosi rész és a Dunakorzó is.

Valahogy az ortodox keresztény templomok eddig szintén kimaradtak az életemből, de ezt bepótoltam a Belgrád székesegyházzal és a Blagovestenska templommal — miután túlestem a sokkon, hogy belépőt kell venni a templomba 😀

A sok festőházból csak a Czóbel kiállítást néztük meg, anyának tetszett, én sajnos nem tudok hozzászólni — festészeti műveletlenségem töretlen. A Görög Kancsóban ebédeltünk, végre megkaptam a nyársat, amire egész nyáron ácsingóztam 🙂

Az oldalsávon lévő kép Szentendrén készült, ez pedig egy jellegzetes utcácska:20160823_143052

Göddel kapcsolatban nem szépítem a dolgot, a strandra mentünk 😀 Csak másodjára sikerült, az első próbálkozásunkkor zárva volt az úszómedence, úgyhogy inkább visszajöttünk a városba, és a Paskálon fürödtünk.

A létesítmény nem olyan hipermodern és makulátlan, mint a reklámfotóikon (mily meglepő…), de összességében nagyon klassz strand. Aránylag minden olcsóbb, mint Pesten, az öltöző kulturált, az értékmegőrző jól hozzáférhető, és hatalmas a terület, úgyhogy sok vendég esetén is jut mindenkinek árnyék. A termálvizek nem vonzanak, úgyhogy azokat a medencéket nem próbáltuk ki, viszont az úszómedence szuper: 28°C-os, vagyis nagyon könnyű belemenni, és az elkerített úszósávoknak hála nem kell folyamatosan labdák elől menekülni.