Tanulmányok

Forgalmi vizsga 1.

Igen, sajnos lesz még ilyen bejegyzés, mivel nem sikerült. 😦 Igazából nem a bukás keserít el, ami várható volt (egy pestit se ismerek, akit elsőre átengedtek), hanem az egész eljárás.

Igazából minden jól indult, bemutatkoztunk, megcsináltam a műszaki ellenőrzést, de utána félelmetesen gyors lejtőmenet volt a vizsga: a vizsgabiztos úr (így kell tisztelni, nem ám a nevén, esetleg simán magázni…) elkezdett a nevemen rágódni, hogy milyen komoly az a Margit, utána jött a szokásos “maga is olyan komoly, mint a neve” szöveg, amire mondtam, hogy igen, szép lassan eljutottunk a tiltott szereken való poénkodásig (oktató mint a pincsi asszisztált), kényszeredetten én is mosolyogtam (meg is jegyezte, hogy nahát, ez is megy), aztán elindultunk.

Szerintem minden oké volt, ugyanakkor nem a kijelölt útvonalon mentünk, mivel a vizsgabiztos úrnak a híd az messze van (az oktató meg készségesen mondta, hogy ugyan, miattunk aztán nem kell a vizsgaútvonalon menni). Aztán egyszer csak eljött az idő, hogy bekanyarodjunk a nagy úton balra. A dolog sávváltásostul-mindenestül rendben ment, viszont már nem tudtam volna jól megállni, úgyhogy átmentem egy sárgán, az oktató meg kedvesen belefékezett a közepén, nehogy a szent autója túl gyorsan hajtson át a síneken (kit érdekel a keresztbe jövő forgalom).

Ezek után félreálltunk, hogy akkor még sajnos találkozunk, cseréljek helyet az oktatóval. Eddig még rendben is lett volna, végül is tényleg nem szabad sárgákon átmenni (az magánügy, hogy a durva fékezés is bukási ok), viszont visszafelé tök jól ráláttam, hogy nevezett vizsgabiztos mit csinál: akkor töltötte ki az egész vizsgalapomat, és nem csak az egy, amúgy is bukást jelentő hibát írta rá/húzta be, hanem érzésre össze-vissza strigulázgatott, míg végül 20 (!) hibapontot sikerült beírnia nekem.

Egy az, hogy nem vagyok meggyőződve róla, hogy a lapot utólag kell kitölteni, a másik meg, hogy ha esetleg emlékezett rá, hogy miket (és hányszor!) rontottam el, akkor se világos, hogy miért nem állított le már a 10. hiba után: ha egyszer akkor már úgyis megbuktam, nem kellett hozzá külön a bukást okozó hiba. Szóval ezek a behasalt hibavonalak fájnak, nem a végeredmény.

A csúcs az egészben az, hogy ha felteszem, hogy nem csak úgy húzogatott, akkor olyanok vannak bejelölve, amikről az eddigi 700 km-en fel se merült, hogy baj: egyszer nem volt róla szó, hogy szlalomoznék a parkoló kocsik közt, nem megfelelő sorrendben indexelnék és fékeznék, nem venném észre az előttem lévő akadályokat (itt nem is tudom, hogy mire gondolhatott, ha gondolt egyáltalán bármit), vagy hogy nem rendszeresen ellenőrzném a forgalmat (ez konkrétan nem igaz), és így tovább.

Az egésznek a csúcsa a kedves oktató volt, aki a végén úgy érezte, hogy még beszédet kell tartania (és BTW annak ellenére megfogta a táskámat, hogy mondtam, hogy engedje el), hogy ő megmondta. Mikor megköszöntem az eddigi munkáját, csak nézett rám, hogy mi van, mintha nem mondtam volna már nyár elején, hogy nem fogom nála folytatni, akármi lesz is, és mintha nem múlt héten vesztünk volna össze. Sokáig tartott, de eljutott az agyáig, hogy nincs mit tenni, de odáig kellett jutnom a szapulásban, hogy talán egy másik “stílus” többet segítene nekem. Ha valaki 700+ km-en nem tud megtanítani legalább vizsgaszinten vezetni, az szerintem megértheti, hogy nem hiszek a pedagógiai képességében, annak pedig egészen biztosan nem adtam jelét, hogy kedvelem.

Alig köszönt el, és pont úgy tett, mint aki azt képzeli, a bukás miatt lett lecserélve (amilyen alak, ki is telik).

Lényeg a lényeg: ha meglesz a fix órarend, kérek új oktatót a sulitól, és beíratom magam vizsgára szept. végére/okt. elejére. A jövőben csak olyan oktatótól fogok tanulni, aki:

  • hajlandó a vizsgaútvonalat gyakorolni,
  • soha semennyit nem várakoztat a kocsiban,
  • a telephelyen kezdi és fejezi be az órákat,
  • megfelelő időpontban tud fogadni,
  • nem dob ki szemetet az ablakon,

hogy a legalapvetőbbeket említsem.

Addig is rácsavarodok a Neptunra és az Elemek Harcára 🙂

Forgalmi vizsga 1.” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Szia.
    Én pesti vagyok és elsőre átmentem , 30 alapóra+ 20 óra én is lány vagyok. Az első órán vezettem életemben először, az oktatóm egy rakás nemtörődömség mégis átmentem . Ja és nem fizettem senkinek semmit csak egyszerűen magamra voltam utalva és én meg akartam tanulni vezetni. Amúgy a plasztik cicis műkörmös apu kedvencei megcsinálják akkor mi normális lányok is meg tudjuk.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.